Z jakich obszarów składają się agencje reklamowe ?

Agencja reklamowa trudni się rozlegle postrzeganą reklamą. Prymarne agencje pojawiły się w połowie XIX wieku. Czynności agencji reklamy obejmują buzz marketing, kampanie reklam. Działania reklamodawców włączają najczęściej zamieszczanie reklam w prasie, w radiu, TV, Internecie, produkowanie reklam outdoorowych paneli, plakatów reklamowych, gablot, przekazów reklamowych na czterokołowcach, busach). Agencja ma szansę zorganizować najróżniejsze akcje. Czynność reklamowa ma możliwość objąć całkowitą jednostkę bądź konkretny towar. Potrzebą firmy reklamowej jest przyciągnięcie zainteresowanych i zachęcenie ich do pozyskania produktu czy też usługi. Agencja reklamowa zdoła planować najróżniejsze spotkania. Można tamże kupić najróżniejsze dobra. Są to najczęściej kubki, bluzki, smycze, oraz ulotki z logo firmy. Czynności reklamowe mogą obejmować także robienie różnych nagrań (np. filmowanie na wysokości za pomocą drona).

agencja reklamowa leszno

reklama leszno

Są to na ogół nagrania promocyjne, spoty reklamowe. Grupa pracująca w reklamie to osoby pomysłowe. Są to graficy, dyrektorzy artystyczni, osoby zarządzające czynnościami kreatywnymi, copywriterzy, prezesi. Innym wydziałem jest wydział strategii oraz organizowania (media planner) i obsługiwania klienta (account executive). Dostępny jest również segment produkcji. Są to osoby robiące zdjęcia, operatorzy kamer, osoby od dźwięku, osoby od montażu. Nagrania reklamowe da się rozłożyć na te, jakie tworzą ATL (above the line) a także BTL (below the line). ATL to w dużej mierze nagrywanie materiałów w mediach jak na przykład radiostacja, TV, gazety, postery, outdoor. Reklama BTL wymierzona jest na klientów pojedynczych. Są to różnego rodzaju wizytówki, reklamówki, smycze na klucze, nadruki na ubraniach, systemy wystawiennicze. Mnóstwo renomowanych firm reklamowych tworzy sieci. Do najbardziej popularnych sieciowych agencji należą choćby Grey Worldwide Warszawa, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi Poland.